Πέμπτη 2 Οκτωβρίου 2014

Ο Λέοναρντ Πελτιέ γερνάει στη φυλακή

Διεθνή του Δρόμου


Τα 70 του χρόνια συμπληρώνει ο αγωνιστής ιθαγενής Αμερικανός (κατάγεται από τους Τσίπαγουε και Σιου), που είναι στη φυλακή από το 1976, καταδικασμένος για το φόνο δυο πρακτόρων του FBI που ο ίδιος αρνείται ότι διέπραξε. Σύμβολο του κινήματος των ιθαγενών και του ευρύτερου κινήματος για πολιτικά και κοινωνικά δικαιώματα, η υπόθεσή του συγκαταλέγεται από το 2010 στις «άδικες δίκες» της Διεθνούς Αμνηστίας. Καλώντας για συμπαράσταση ώστε να συγκροτηθεί μια καινούργια νομική ομάδα υπεράσπισής του (αλλιώς η επόμενη αίτηση αποφυλάκισης προβλέπεται για το 2024), έγραψε μεταξύ άλλων σε ανοιχτή επιστολή:

«Σας χαιρετίζω φίλοι μου, συγγενείς, υποστηρικτές. Σας στέλνω ένα μήνυμα για τα εβδομηκοστά γενέθλιά μου. Όπως φαντάζεστε ήταν μακρύς ο δρόμος για μένα μέχρι εδώ. Σε μερικές στιγμές πιο δύσκολα απ’ όσο θα μπορούσα ποτέ να φανταστώ. Δεν μετανιώνω όμως ούτε για μια στιγμή.

Είναι τιμή μου να ορθώνω το ανάστημά μου για τους ιθαγενείς αδερφούς και αδερφές και όλους τους καλούς ανθρώπους του κόσμου. Είμαι πολύ περήφανος που έχω δώσει αυτό που λέμε “καλόν αγώνα” για τις μέλλουσες γενιές. Για μένα δεν υπάρχει άλλος δρόμος. Δυστυχώς, δεν νικήσαμε στον αγώνα για ελευθερία και σήμερα ζούμε σε ένα ακόμη πιο αστυνομικό κράτος.

Καθένας που ασχολήθηκε με την υπόθεσή μου γνωρίζει ότι είναι εξοργιστική σε βαθμό παραλογισμού. Συχνά πολλοί άνθρωποι αρνούνται να πιστέψουν το πλήθιος των συνταγματικών παραβιάσεων και των αδικιών σε βάρος μου. Μερικοί άνθρωποι απλώς δεν μπορούν να πιστέψουν ότι αυτά μπορούν να συμβούν. Λοιπόν, μπορούν. Τα 39 χρόνια της ζωής μου είναι η ζωντανή απόδειξη.

Ξέρετε η τελευταία φορά που ήμουν έξω ήταν αρχές της δεκαετίας του ’70. Τα πάντα τώρα εκεί έξω έχουν αλλάξει. Εδώ μέσα αντίθετα πολλά έχουν παραμείνει τα ίδια, μαζί και ο πόθος μου να γυρίσω σπίτι.

Το μόνο που μπορώ να πω, μέσα σε αυτή την κόλαση, είναι ότι ελπίζω πως αυτά τα χρόνια εδώ μέσα δεν πήγαν χαμένα. Θα ήθελα τα χρόνια αυτά της ζωής μου να αποτελούν παράδειγμα για όλους σας, ότι μπορείτε να τα βρείτε χρήσιμα με κάποιο τρόπο, ότι μπορεί να βρείτε ένα τρόπο να κάνετε κάτι για έναν αδελφό, μια αδελφή, τα παιδιά μας, τη γη μας. Βρείτε κάτι για να ορθώσετε το ανάστημά σας, κάντε κάτι, βοηθήστε κάποιον. Μην ανέχεστε την αδικία. Μην ανέχεστε τη μισαλλοδοξία. Μην αποδέχεστε την καταστροφή που γίνεται στον πλανήτη μας στο όνομα της απληστίας και των περισσότερων υλικών αγαθών. Είναι στο χέρι μας να σταθούμε εμείς και οι διπλανοί μας στο ύψος μας. Η πιο ειλικρινής ευχή μου για τα γενέθλιά μου είναι να πάρετε κάτι… από μένα.

Κοιτάξτε τα χρόνια που πέρασα εδώ μέσα και εμπνευστείτε για να κάνετε τις αλλαγές που γνωρίζετε πως πρέπει να γίνουν πριν είναι πολύ αργά. Πάρτε το χρόνο που θυσίασα εδώ μέσα και χρησιμοποιήστε τον για να διαμορφώσετε ένα μέλλον για τα παιδιά σας.

Ελπίζω αληθινά να σας δω σύντομα, να γευτώ κάποιο κέικ ή απλώς να κάνω μια βόλτα στο δάσος. Έχω τόσες αγκαλιές να δώσω, τόσους ανθρώπους να ευχαριστήσω.

Μου λείπετε

Με το Πνεύμα του Τρελού Αλόγου

Λέοναρντ Πελτιέ»

14_peltier

Από τον Δρόμο της Αριστεράς

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου