Κυριακή 29 Μαρτίου 2015

Παναγιώτης Παπαδόπουλος (Κάιν): Ο Αναρχισμός δεν είναι βία, κουκούλα και τρομοκρατία

Του Παναγιώτη Παπαδόπουλου (Κάιν)*
 

Το πρόβλημα δεν είναι στη χρήση της... υπογραφής «αναρχικοί», αλλά στην «ποιότητα» εκείνων των χρηστών της που την ερμηνεύουν λανθασμένα και την κακοποιούν – η κατάληψη δεν είναι αυτοσκοπός ούτε ο Αναρχισμός είναι βία, κουκούλα και τρομοκρατία – παραποιώντας το μήνυμα του Αναρχισμού για την κοινωνική οργάνωση της ισότητας και της αυτοδιαχείρισης!

Για πολλοστή φορά ο «πολιτικός» μηδενισμός και χουλιγκανισμός συκοφαντεί και υπονομεύει ακάθεκτα τον Αναρχισμό και προσθέτει στον κοινωνικό χώρο – στον οποίο κινούμαστε, κρινόμαστε και αγωνιζόμαστε όλοι – περισσότερη βαρβαρότητα και φασισμό!

Κακό δεν είναι η χρήση της υπογραφής «αναρχικοί» ή «αντιεξουσιαστές», δεν υπάρχει «καταστατικό» και «αποκλειστική άδεια» που να εμποδίζει την πρόσβαση σε αναρχικούς/ές νά χρησιμοποιούν την ιδεολογική τους αναφορά.

Κακό είναι να μην σέβεσαι την ιστορική διαδρομή του Πολιτισμού της Ανθρωπιάς που ακολουθεί ο Αναρχισμός γράφοντας αγώνες και αιώνες για την Τέχνη και την Ανάταση της Ζωής, κακό είναι η στρέβλωση και η ποινικοποίηση της υπογραφής (άρα και του Αναρχισμού) από την «άγρια νεολαία» που το «θυμικό» της το έχει... ονομάσει «αντιεξουσία» (η δική μου εξουσία αντί εκείνης του Κράτους), που με «λύσσα και ασυνειδησία» οδηγεί στην απομόνωση τόσο τους αναρχικούς όσο και τα δίκαια αιτήματα και αγώνες που κατά καιρούς τα κινήματα πολιτικής αμφισβήτησης προβάλλουν ή διεκδικούν, για να επιστρέψει ξανά η Ζωή και η Αξιοπρέπεια στη θέση της επιβίωσης και της κοινωνικής αποσύνθεσης - παρακμής!

Τι «πέτυχαν» στο διά ταύτα οι... «αλληλέγγυοι καταληψίες» της Νομικής μετά το καταδρομικό τεστ από τον χώρο της σχολής;

Με αυτά και άλλα... πολλά και τέτοιους «αγώνες» της «πολιτικής» αφασίας έμεινε «άγαλμα», εκτεθειμένος και καπελωμένος με μαύρη μπογιά – σαν το πρόσωπο του Παλαμά – άλλη μια φορά ο Αναρχισμός και τα αιτήματα των απεργών πείνας σπασμένα αγάλματα (και με εχθρική την κοινωνία) από τη δική τους σκοπιμότητα, ατομικισμό και εκτόνωση που μόνο «αλληλεγγύη» δεν λέγεται...

Αλλά βολεύονται και καλύπτονται όλα με τις «ονομασίες» και τα συνθήματα, το πλιάτσικο και η καταστροφή μέσα κι έξω από τη Νομική (και εκ του ασφαλούς) υπογράφεται και δηλώνεται... ως «ανατροπή κι εξέγερση»...

Το ’ξερες (το διαβάσαμε κι αυτό) πως η Κυβέλη, ο Ξενόπουλος κι ο Παλαμάς, το παρεκκλήσι δίπλα απ’ τη Νομική... είναι πρόσωπα και σύμβολα «κυριαρχίας»;

Μας πνίγει (κοντά στα τόσα άλλα του καθημερινού ζόφου και ασχήμιας) ο βανδαλισμός, η Εξουσία και η κυριαρχία ενός αγενούς κι ανήθικου «αναρχισμού» (αναρχοειδή κι αναρχίζοντες) που έχει κάνει το «ταξικό μίσος» (κι όχι την ταξική πάλη και τη συλλογική απελευθέρωση) σημείο ύπαρξης και αυτο-αναφοράς.

Το μίσος κι ο αυτοσκοπός τυφλώνουν... Δεν τυφλώνουν μόνο την Εξουσία, το Κεφάλαιο και το Κράτος, τυφλώνει κι η έπαρση κι ο αυταρχισμός της δήθεν «αναρχίας», της ψευτοαντιεξουσίας! Το Κράτος... μπορεί να είναι Τρομοκράτης, μπορεί να είναι ο πρώτος «δάσκαλος» της Βίας... αλλά δεν είναι ο μόνος! Και υπάρχει «εκεί πάνω» γιατί «από τα κάτω» ανταγωνίζονται πολλά... μικρά κρατίδια βίας, εκδίκησης και μίσους, παρόμοιας «συμπεριφοράς»!

Έχω καταθέσει πολλές φορές πως απαιτούμενο / απαραίτητο είναι το σύνολο του αναρχικού / αντιεξουσιαστικού χώρου να παίρνει θέση απέναντι σε παρόμοιες προβληματικές και αντιαναρχικές «πολύμορφες και επιθετικές δράσεις», γιατί η σιωπή δεν είναι συνώνυμο της ελευθερίας και της αδιαμεσολάβητης κριτικής!

Πριν λίγες μέρες σύντροφοι ξυλοκοπήθηκαν και πήγαν στο νοσοκομείο με τραύματα επειδή... «τόλμησαν» να διαφωνήσουν, εκείνη την στιγμή που συνέβαινε, με ομάδα ατόμων (τάγμα εφόδου και αγέλη τραμπούκων) που επιτέθηκαν απρόκλητα σε περιπολικό που κατέγραφε τροχαίο στην οδό Τοσίτσα (με επακόλουθο μια ακόμη παράσταση καταστολής της αστυνομίας).

Και τότε καμιά συλλογικότητα, ομάδα ή επώνυμη πρωτοβουλία (εκτός, νομίζω, από τον αυτοδιαχειριζόμενο χώρο του «Βοξ» και τοπικές κινήσεις πολιτών των Εξαρχείων) δεν καταδίκασε ένα ακόμη περιστατικό φασίζουσας, δήθεν «αντιεξουσιαστικής», για την ακρίβεια εξουσιαστικής επιβολής!

Οι καταλήψεις με το «πρόταγμα του ετσιθελισμού» που έρχονται σε αντιπαράθεση με εργαζόμενους και φοιτητές, όπως επίσης (και ακόμη χειρότερα) ο εμπρησμός πολιτικών γραφείων του «Σύριζα» στα Εξάρχεια (και μάλιστα με κόσμο εντός) και στα Πατήσια», στο όνομα του αγώνα των απεργών πείνας», όταν αιωρούνται λοιπόν τέτοια γεγονότα αναπάντητα και ασχολίαστα από την αταλάντευτη κριτική και τις κόκκινες γραμμές που έχει χαράξει ο Αναρχισμός απέναντι στην Εξουσία της Βίας, μετατρέπονται σε συλλογική καταδίκη και απομόνωση των αναρχικών από την κοινότητα των κοινών ταξικών αγώνων των εκμεταλλευομένων για την Κοινωνία της αυτοδιάθεσης, της συμμετοχικής και άμεσης δημοκρατίας.

Και είναι τόσο Άδικο οι «περιπολίες» και οι «αναλήψεις ευθύνης» μιας βαπτισμένης στον ναζισμό «αντιεξουσίας» (που θέλει «τους μπάτσους στην άσφαλτο νεκρούς», τη θεωρία των «δύο άκρων» best seller σε κάθε σπίτι και τη φασιστικοποίηση της αστυνομίας στο 1.000% στα άκρα πιο πέρα από την «Μαύρη Αυγή») να ακυρώνει και να παρασέρνει στον Μηδενισμό, στο Πουθενά και στο Τίποτα του Εγώ και της Αβύσσου που την Εξουσιάζει, το επίκαιρο όσο ποτέ μήνυμα του Κοινωνικού Αναρχισμού ενάντια στην εξουσία ανθρώπου από άνθρωπο, ενάντια στη σύγχρονη παγκόσμια εξαθλίωση και ανισότητα που αφήνει πίσω της ζωές - ερείπια!

Και αν δεν καταστρέψουμε με «ευγένεια» όσους κόβουν και ράβουν το σώμα των πολιτικών - κοινωνικών αγώνων και δικαιωμάτων, ο Αναρχισμός θα ταυτίζεται πάντα με το «χάος και την αταξία» και όχι ως άποψη και φωνή Αλλαγής ενός Κόσμου κουρασμένου και απογοητευμένου από τους άπειρους «κήρυκες και έμπορους... ελπίδας και αλλαγής»!

Η απεργία των πολιτικών κρατουμένων της ένοπλης επιλογής και ο Αναρχισμός

Υπάρχουν τεράστιες διαφωνίες με τις αδιέξοδες επιλογές ένοπλης βίας των κρατουμένων απεργών πείνας ,πολλοί μάλιστα απ’ αυτούς που προστρέχουν τώρα (έως και εκβιαστικά) στην αλληλεγγύη ενός χώρου που χρόνια έχει «τραβήξει μπροστά» για τα δικαιώματα των κρατουμένων, έχουν κατά καιρούς απαξιώσει με δηλώσεις και κείμενά τους από τη φυλακή τους αναρχικούς για την «παθητική, ειρηνιστική και ρεφορμιστική» τους δράση.

Δεν ανταποδίδω (προσωπικά όσον αφορά εμένα) την απαξίωση, αλλά δεν είναι δική μας υπόθεση να υπερασπίσουμε ή να υιοθετήσουμε ατομικές και μιλιταριστικές επιλογές δράσης που δεν αφορούν τον Αναρχισμό και δεν αποτελούν «έμπνευση» και «πρόταση» για κανέναν αγωνιστή κι επαναστάτη!

Επιλογές που έχουν αποτύχει και ηττηθεί ως «οργανωμένο σχέδιο» και «μέσο αγώνα» ανατροπής των καπιταλιστικών συνθηκών.

Το πολιτικό «παράδειγμα» του Κουφοντίνα, του Μαζιώτη, του Τσάκαλου και των υπόλοιπων ατόμων (εξηγούμαι, όχι δικών μου «συντρόφων») της ένοπλης «ελίτ» δεν πρόσφερε τίποτα στα κινήματα κοινωνικής αλλαγής, ήταν προσωπική τους αυταπάτη πως μερικές σφαίρες, βόμβες κατσαρόλες και ληστείες θα «κλονίσουν» και θα «αποδομήσουν» τη συστημική παγκοσμιοποιημένη Τρομοκρατία. Η συμμετοχή του Αναρχισμού σε αυτή την υπόθεση (και πάλι προσωπική μου θέση) περιορίζεται μόνο στο φάσμα της αλληλεγγύης για τα δικαιώματα και τις συνθήκες κράτησης και εκεί τελεία και τέρμα!

Η απεργία πείνας (στο όριο να χαθούν ανθρώπινες ζωές) όσο και η κατάληψη στον ραδιοσταθμό «Στο Κόκκινο», εκτιμώ πώς πρέπει να σταματήσουν κάπου εδώ! Η όλη κίνηση υπενθύμισε, επεσήμανε, υπερ-τόνισε και ανέδειξε (και καλώς έπραξε) τα ζητήματα των πολιτικών κρατουμένων, αλλά η συνέχεια αυτής της διεκδίκησης κινδυνεύει να αποκτήσει χαρακτηριστικά πολιτικής εμμονής στον αυτοσκοπό. Το πεδίο της αλληλεγγύης πρέπει να περιφρουρείται και να φθάνει μέχρι εκεί που αρχίζει η εσωστρέφεια και ο καιροσκοπισμός!

Ασκείς πίεση στον ολοκληρωτισμό, στην απάθεια, στην αναλγησία, στις αδιάβατες πόρτες με ΜΑΤ, ΔΕΛΤΑ και ΕΚΑΜ, στα κλειστά μικρόφωνα και στ’ αυτιά και όχι όταν η μόλις δύο μηνών κυβέρνηση όχι απλά δεσμεύεται και έχει «καλές προθέσεις», αλλά δρομολογεί μια αχτίδα – έστω – νομικού πολιτισμού και δικαιοσύνης για κάποια(έστω) από τα αιτήματα των απεργών πείνας.

Οφείλουμε να διακρίνουμε σήμερα και να διαχωρίσουμε πως όλα δεν μπαίνουν «στο ίδιο σακί» και πώς ο Γ. Πανούσης ή ο Ν. Παρασκευόπουλος μπορεί να μην είναι μέλη... της επαναστατικής κυβέρνησης των Ζαπατίστας, αλλά δεν είναι το ίδιο με εκείνη του Βορίδη, του Γεωργιάδη, της Βούλτεψη, του Μητσοτάκη, του Αθανασίου, του Δένδια και το μονοπωλιακό κρατικό καθεστώς 40 χρόνια μεταπολιτευτικού διπολισμού.

Αν ήταν οι προηγούμενοι ακόμη στα υπουργεία, ο Σάββας Ξηρός θα πέθαινε φυτό κι ανάπηρος στη φυλακή κι οι φυλακές τύπου Γ θα είχαν γίνει θεσμός. Οι κατακτήσεις γίνονται αργά και ό,τι πάρεις από τον αγώνα νίκη είναι, μικρή... αλλά σημαντική νίκη που έχει αποσπάσει αυτό το «κάτι»! Νίκη ήταν αυτό το «κάτι» και του Ρωμανού και της αλληλεγγύης κι ας έχει και το «βραχιολάκι» συνοδεία, νίκη θα είναι και τώρα πάλι αυτό το μέχρι χθες ανύπαρκτο και απίθανο «κάτι», αντί της προσκόλλησης στον μαξιμαλισμό.

Το κίνημα αλληλεγγύης, πολύ περισσότερο αυτό (οι κρατούμενοι κάτω από το βάρος του εγκλεισμού και της απεργίας έχουν αναπτύξει φυσιολογικά άλλες παρορμήσεις, αρνήσεις, ψυχαναγκασμούς και ευαισθησίες, δεν έχουν «ορατότητα» στο υπάρχον και πραγματικό) που ζει «εκτός των τειχών», θέλω να πιστεύω πως διαβάζει πιο ψύχραιμα τις εξελίξεις και θα επικεντρωθεί στις ώρες ευθύνης του!

Ατελέσφορες και άστοχες μορφές αλληλεγγύης μέσα από την ίδια «φόρμα» αντιγραφής από το παρελθόν (ακόμα κι αυτός ο ίδιος φαύλος κύκλος της θεματικής των φυλακών) έχουν θυσιάσει χρόνο, χώρους, άτομα, δυναμικές στο ιδεολογικό κελί της «απόλυτης αλήθειας», στην αφομοίωση από τη «στράτευση» του πολιτικού εγκλωβισμού και της «ακλόνητης βεβαιότητας» για την... απόδειξη (και την αυτο-ικανοποίηση) της «συγκρουσιακής μας ταυτότητας» με την εξουσία!

Ας κάνουμε την σύγκρουση μαζί της πιο «ελκυστική», μεθοδική και ενδιαφέρουσα και για τους τόσους «άλλους» γύρω μας που πασχίζουν να ζήσουν σαν Άνθρωποι κι όχι σαν δούλοι, αυτούς που η γλώσσα μας τσακίζει πολλές φορές «μικροαστούς και νοικοκυραίους»!

«Όλα ή τίποτα» με «άλμα» στον ουρανό για την «ποθητή επανάσταση» χάνοντας τα πάντα (και ίσως και τη ζωή κάποιων) ή κάποια «λίγα από τα πολλά «πατώντας τόπους βατούς» και έχοντας βάλει τη βάση και την προοπτική για περισσότερες νίκες στο μέλλον που θα κάνουν τη ζωή μας ακόμη πιο ανθρώπινη (όσο κι αν ακούγεται αυτό «ρεφορμισμός»);

Ο Παναγιώτης Παπαδόπουλος (Κάιν) είναι μεμονωμένο άτομο από το Αναρχικό / ελευθεριακό κίνημα (erozer2000@yahoo.gr)

ΥΓ. 1: Ο Δημήτρης Κουφοντίνας διέκοψε την απεργία πείνας και η κατάληψη στον ραδιοσταθμό «Στο Κόκκινο» σταμάτησε. Είναι δύο κινήσεις ρεαλιστικές, προς τη σωστή κατεύθυνση...

ΥΓ. 2: Ο όρος «πολιτικός κρατούμενος» – παρά το ότι δεν είναι οι πολιτικοί κρατούμενοι που εμένα με εκφράζουν – αποδίδεται σωστά γιατί είναι καταδικασμένοι για πολιτικούς λόγους και όσον αφορά τη δράση της 17Ν για πολιτικά εγκλήματα...

Το Ποντίκι

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου