Τρίτη 4 Ιουλίου 2017

Μέσα Μαζικού Εκνευρισμού!

Βασίλης Μακρίδης


► Εδώ και μέρες ήθελα να γράψω για ένα θέμα που αφορά σε πολλούς συμπολίτες μας και αφορά την κατάσταση που έχει διαμορφωθεί εδώ και μερικόν καιρό στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς (ΜΜΜ) στο Λεκανοπέδιο Αττικής.

► Όταν, με βάση την επίσημη στατιστική, πάνω από 1 εκατομμύριο κάτοικοι του Λεκανοπεδίου πραγματοποιούν καθημερινά πάνω από 2,5 εκατομμύρια επιβιβάσεις και μετεπιβιβάσεις στα ΜΜΜ της πόλης, καταλαβαίνει κανείς ότι πρόκειται για ένα σοβαρότατο κοινωνικό πρόβλημα.

► Εδώ και μερικές μέρες και, συγκεκριμένα, από τις 26/6, όταν και άλλαξε το πρόγραμμα δρομολογίων των λεωφορείων και των τρόλεϊ, που ανήκουν στην δημόσια εταιρεία ΟΣΥ ΑΕ (Οδικές Συγκοινωνίες ΑΕ) από «Χειμερινό» σε «Θερινό 1» (δηλαδή πρόγραμμα Ιουλίου), παρατηρείται μια γενική αναστάτωση στα δρομολόγια του Οργανισμού.

► Παρά το γεγονός, ότι το πρόγραμμα «Θερινό 1» είναι κατά ούτως ή άλλως 20% περικομμένο σε σχέση με το «Χειμερινό» (ένεκα αδειών των εργαζομένων), αυτό που συμβαίνει στην πραγματικότητα είναι, να παραμένουν ΑΝΕΚΤΕΛΕΣΤΑ πολλά δρομολόγια στις περισσότερες γραμμές, χωρίς να υπάρχει καμία επίσημη αιτιολογία και καμία επίσημη τοποθέτηση των ΟΣΥ ΑΕ για το θέμα.

► Υπάρχουν περιπτώσεις (κι εδώ «μιλάει» η προσωπική παρατήρηση του γράφοντος, που χρησιμοποιεί καθημερινά και κατά κόρον τα δημόσια ΜΜΜ για τις μετακινήσεις του) που παραμένουν ανεκτέλεστα δύο ή και τρία συνεχόμενα δρομολόγια της ίδιας γραμμής, με αποτέλεσμα να συσσωρεύεται πολύς κόσμος στις στάσεις (πολύ περισσότερο στις αφετηρίες) και να δημιουργείται τεράστια και απολύτως δικαιολογημένη δυσφορία στους πολίτες.

► Το αποκορύφωμα είναι, όταν σε γραμμές με μεγάλο μήκος διαδρομής και μεγάλη επιβατική κίνηση, όπως οι γραμμές Ομόνοια - Πέραμα (Β18 και Γ18) ή Ακαδημία - Αγ. Παρασκευή - Ανθούσα (Α5), αφού παραμένουν ανεκτέλεστα κάποια δρομολόγια, στη συνέχεια, αντί να τοποθετούνται στη γραμμή διπλά λεωφορεία («δεινόσαυροι») ώστε, τουλάχιστον, να μπορεί να χωρέσει όλος αυτός ο κόσμος που συσσωρεύεται και περιμένει επί πολλά λεπτά (αρκετές φορές και πλέον της 1 ώρας) στις στάσεις και τις αφετηρίες, τοποθετούνται «μονά», δηλαδή συνηθισμένα λεωφορεία, στα οποία μέσα γίνεται -όπως εύκολα καταλαβαίνει κανείς- το «έλα να δεις»...

► Οι ανεπίσημες «δικαιολογίες» που έχουν ακουστεί, κυρίως ως φήμες και διαδόσεις, είναι ότι ο στόλος των λεωφορείων και των τρόλεϊ έχει πολλά χαλασμένα από βλάβες οχήματα και δεν είναι επαρκής ο αριθμός των υπολοίπων, ώστε να βγαίνουν και να πραγματοποιούν δρομολόγια.

► Η εκδοχή αυτή, ωστόσο, προσωπικά μου φαίνεται «τρύπια» από πολλές πλευρές. Πρώτα απ' όλα, δεν είναι δυνατόν να χάλασε τόσο μεγάλος αριθμός οχημάτων μέσα σε μία μέρα, δηλαδή από τις 25 στις 26 Ιούνη, όταν και άρχισε να εφαρμόζεται το θερινό πρόγραμμα!... Επιπλέον, ήταν ήδη γνωστό ότι στο Λεκανοπέδιο Αττικής κυκλοφορούν εδώ και χρόνια μόνο τα 700 από τα 1500 λεωφορεία και μόνο τα 350 από τα 800 τρόλεϊ που διαθέτει ο στόλος των ΟΣΥ και αυτό όχι, κυρίως, λόγω μηχανικών ή άλλων βλαβών, αλλά επειδή είναι εντελώς ΑΝΕΠΑΡΚΗΣ ο αριθμός των ΟΔΗΓΩΝ που εργάζεται στον Οργανισμό.

► Η αίσθησή μου είναι, ότι αυτό που γίνεται τις τελευταίες μέρες προέρχεται από ΚΕΝΤΡΙΚΟ σχεδιασμό και γίνεται ως προσπάθεια brain massage προς το επιβατικό κοινό. Κοινώς, επιχειρείται να αυξηθεί σε τέτοιο βαθμό η δυσφορία του επιβατικού κοινού προς την ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών, ώστε να περάσει «αβρόχοις ποσίν» από την κοινωνία η - κατά τα φαινόμενα σχεδιαζόμενη - ιδιωτικοποίηση των ΜΜΜ.

► Κοινώς, το ελληνικό Δημόσιο και η πολιτική προϊσταμένη Αρχή προτιμούν χίλιες φορές την - για πολλοστή φορά επιχειρούμενη - κατασυκοφάντηση του ίδιου τους του εαυτού, προκειμένου να μας πουλήσουν το «παραμύθι» ότι «ο ιδιωτικός τομέας τα καταφέρνει καλύτερα».

► Βεβαίως, δεν θα ξεκινήσω εδώ από το «Α» την συζήτηση για το εάν έχει γίνει έστω και μία επιτυχημένη ιδιωτικοποίηση στην Ελλάδα, ή εάν μιλάμε για ιδιωτικοποιήσεις ή - σε πάμπολλες περιπτώσεις - για επανακρατικοποιήσεις, αλλά με ιδιοκτήτες δημόσιες εταιρείες ΑΛΛΩΝ ΚΡΑΤΩΝ...

► Σημειώνω, απλώς, το γεγονός, ότι για άλλη μία φορά φαίνεται να ακολουθείται η πεπατημένη που προηγείται οποιασδήποτε προσπάθειας ξεπουλήματος του δημόσιου πλούτου της χώρας.

► Βεβαίως, η διαφορά εδώ είναι, ότι δεν μιλάμε για μια εταιρεία και έναν τομέα που επηρεάζει έμμεσα την κοινωνική ζωή και το μέλλον της αφορά κατά τον μέγιστο βαθμό στους εργαζόμενους σε αυτήν. Μιλάμε για τον τομέα των δημόσιων συγκοινωνιών, ο οποίος επηρεάζει τη ζωή και την δραστηριότητα εκατοντάδων χιλιάδων ή και εκατομμυρίων συμπολιτών μας, όπου οποιαδήποτε αλλαγή ιδιοκτησιακού καθεστώτος μπορεί να έχει δυσμενέστατες συνέπειες γι' αυτούς, υπό την μορφή πχ αύξησης του εισιτηρίου, της κατάργησης «μη κερδοφόρων» γραμμών κτλ.

► Αξίζει τον κόπο να υπάρξει ευαισθητοποίηση τόσο των κοινωνικών φορέων, όσο και των πολιτών συνολικά, γιατί το θέμα των δημόσιων συγκοινωνιών είναι από αυτά που επηρεάζουν σημαντικά την λειτουργία και την δραστηριότητας όλης της κοινωνίας.



Βασίλης Μακρίδης: Σχετικά με τον συντάκτη




Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου